نحوه محاسبه دستمزد کارگران ۹۲+جدول

محاسبات قانون کار برای حداقل دستمزدها در سال ۱۳۹۲

پاتوق ۲۰۰۰ با توجه به مصوبه شورای عالی کار به میزان ۲۵ درصد افزایش پایه حقوق کارگران در سال ۱۳۹۲ مشخص شد سایر مزایای قانون کار به شرح ذیل است:

سطوح مزدی

سال ۹۱

سال ۹۲

حداقل دستمزد

۳۸۹۷۰۰تومان

۴۸۷۱۲۵تومان

بن کارگری

۳۵ هزار تومان

۳۵هزارتومان

حق مسکن

۱۰هزار تومان

۱۰هزارتومان

حق اولاد

۳۸۹۷۰تومان

۴۸۷۱۲ تومان

پایه سنوات

۲۵۰تومان

۳۰۰تومان

مزد روزانه

۱۲۹۳ +۷درصد

۱۹۴۸ +۱۰ درصد

نحوه محاسبه اضافه کاری در سال ۱۳۹۲:

 مبلغ اضافه کاری در سال ۹۲ به ازای هر ساعت ۳۱۰۰ تومان است که این مبلغ از تقسیم پایه حقوق بر ۲۲۰ ساعت کارکرد عادی ضربدر ۱٫۴ بدست آمده است.

محاسبه سنوات :حقوق پایه +مکمل +عائله مندی +مسکن تقسیم بر ۳۶۵ضربدر کارکرد هرفرد

– حداقل حقوق کارگران بصورت روزانه مبلغ ۱۶۲۳۷۵ ریال است که در ۳۰ روز می شود ۴۸۷۱۲۵ تومان و در ۶ ماهه اول سال که ۳۱ روزه است می شود حدود ۵۰۳ هزار تومان

یادآور می شوم از مبالغ بالا ۷ درصد سهم بیمه کارگر کم می شود یعنی اگر ۴۸۷ هزار تومان حقوقشان شود مبلغی حدود ۳۵ هزار تومان کسر می شود.

 به یک نکته اشاره کنم کسانی که حقوق آنها در مجموع از ۵۵۰ هزار تومان بالاتر شد باید ۱۰ درصد آن را مالیات دهند. زیر ۵۵۰ هزار تومان شامل بخشیدگی مالیاتی است و تا ۹۰۰ هزار تومان ۱۰ درصد مالیات دارد

منبع خبر